Vad tycker svenska folket om de publika badhusen? Läs den stora attitydundersökningen.

Origo Group har under januari 2019 genomfört en attitydundersökning bland drygt 2800 respondenter i befolkningen på uppdrag av Svenska Badbranschen (SBB).
Undersökningens syfte har varit att undersöka befolkningens attityder till badanläggningar i Sverige och att över tid följa utvecklingen av dessa attityder.

SBB kort presentation undersökningen 2019

Rapport – Svenska Badbranschen Attitydundersökning 2019

BRÅ -Rapporten

Som du kanske sett har Brottsförebyggande Rådet (BRÅ) gjort en undersökning kring brott och ordningsstörningar på simhallar och bibliotek. Styrelsen…

Senaste råd och rekommendationerna

Styrelsen har skickat ut ett medlemsutskick kring det förändrade läget gällande Covid-19. Om du inte tagit emot detta men önskar…

Lönsammare att bygga nytt än renovera ett gammalt badhus

Styrelsens ordförande Mille Örnmark i ett reportage från P4 Västmanland kring lönsamheten att bygga nytt istället för att renovera befintligt…