Vad tycker svenska folket om de publika badhusen? Läs den stora attitydundersökningen.

Origo Group har under januari 2019 genomfört en attitydundersökning bland drygt 2800 respondenter i befolkningen på uppdrag av Svenska Badbranschen (SBB).
Undersökningens syfte har varit att undersöka befolkningens attityder till badanläggningar i Sverige och att över tid följa utvecklingen av dessa attityder.

SBB kort presentation undersökningen 2019

Rapport – Svenska Badbranschen Attitydundersökning 2019

Senaste reportaget med vår ordförande Mille Örnmark

Inför badhusprojekt – beakta vilka effekter verksamheten kommer att ge Inför badhusprojekt – beakta vilka effekter verksamheten kommer att ge

Svenska Livräddningssällskapet – Vattensäkerhet 2021

Vattensäkerhet 2021 är ett nationellt webbinarium där Svenska Livräddningssällskapet tillsammans med övriga berörda myndigheter och företag sätter fokus på att…

Svenska Badbranschen högst delaktiga i det nya råden från Folhälsomyndigheterna

Den 5 februari, släpptes Folkhälsomyndighetens allmänna råd (HSLF-FS 2021:11) om bassängbad samt Vägledning om bassängbad. Vägledningen tar bland annat upp…